Casaleros Viajeros: Palestina DIA 1

“DIA 1: (18 d’agost)

Desprès de dos llargs viatges amb avió tot fent escala a Varsòvia, tot plegat una durada de 12 hores, ahir a la nit varem arribar a Jerusalem. Hem dormit un parell d’hores i ens hem despertat fresques com una morsa i amb moltes ganes d’iniciar aquest projecte que ens espera.
Ja de bon matí havíem quedat amb en Nawaf, un noi que coneixien uns quants de nosaltres arrel d’un intercanvi de casals però resulta que li ha sorgit un imprevist i que no podrem quedar fins questest vespre.

Hem decidit doncs, fer-nos passar per uns turistes més i anar a visitar Jerusalem. Es tracta de una ciutat històrica, el bressol de tres grans religions, ocupada per individus cristianes, musulmanes i jueves i governada per un estat sionista. Tot plegat és un merder. Guiris amunt avall gent de totes ètnies, souvenirs, restaurants, monuments, esglésies, mesquites, relíquies…

El perfil de guiris que se’n destaca són els remats cristians que tot seguint al pastor guia (diferenciats amb números perquè ningú es perdi) dons així nosaltres, també destaquem ja no tant en nombre sinó amb cares de que és això i l’altre i allò i el de mes enllà. Entre tot aquest merder i tot buscant un lloc per dinar, hem robat als ja coneguts personatges de la xarxa.

Estaven acabant de dinar i resulta que s’allotgen al mateix hostal que nosaltres. Ens han comentat que a la tarda anirien a veure un barri de Jerusalem on estan fent fora a la gent que hi viu i l’estan substituït per famílies sionistes nou vingudes, ens apuntem al tour!

En ben dinat i arribats al barri “cuyo nombre no puedo acordarme”, ens ha rebut un veí del barri el qual ens ha informat del que estava succeint. La historia sempre la mateixa, només en deriven noms i fets/anècdotes concretes. Em entrat dins de la ‘seva’ casa i ens ha explicat el seu cas en concret. Diem ‘seva’ ja que el conflicte recau en que els sionistes reivindiquen la propietat de la casa on viu ara, com van reivindicar i expropiar la casa en la que vivia abans que és just la que es roba al altre costat del carrer. Ens ha explicat i ensenyat fotografies dels fets que van ocórrer pre durant i desprès de l’expropiació. Benvinguts a Jerusalem una ciutat d’insomni o de malson, depèn de qui siguis.

En acabar la visita i tots cansats arribem a un “garito guapo, guapo…” on hem quedat amb el nostre col·lega en Nawaf. Ve, ens explica vida miracles, nosaltres també i decidim que demà marxem a Jerusalem però aquest cop amb guia històric-polític i de la terra, poder pugem al Mont de les Oliveres, en aquesta terra de Déu mai se sap.

Bona nit, estem cansats i anem a dormir!”

From Casaleros Viajeros: Palestina. DIA 1 (18 d’agost), posted by Casals DeJoves DeCatalunya on 10/03/2012 (24 items)